10 MENTIDES QUE ENS HAN COLAT COM A VERITATS (o 10 excuses per parlar en format breu del que a mi em dóna la gana)

Share
Una imatge així com populista per il·lustrar el que és una mentida.

1.La millor escola de cinema és anar al cinema.

Home, sí. I la millor escola per aprendre a escriure és llegir molt però una mica d’història de com hem arribat fins aquí, una mica de teorització al respecte, filosofia i treball en equip no està malament. Jo és que sóc autodidacta…. Sí, ja.

 

2.Quan escrivim hem de respectar el punt de vista.

El punt de vista és una enganyifa dels de dalt. I diré més: És una enganyifa del sector català. Quan fas reunions de guió a Madrid no saben de què els parles. Bé, potser exagero, però no estan tan capficats amb el tema com ho estem aquí. Aquí vivim la teoria com si fos imprescindible i una ullada per la història del cine ens demostra que tothom ha ignorat el punt de vist quan li ha semblat.* A Inside Out em remeto: No són els canvis de punt de vista els millors gags i bits dramàtics de la pel·lícula?

*(En realitat això del punt de vista és un joc d’una sola norma: “entre poc i massa”.)

 

3.Criticar fa lleig.

Fals. ← això és un link amb l’explicació de perquè és fals, no és un link a la descripció de la paraula fals (que podria ser-ho).

 

4.Jo escric amb la mítica plantilla de word perquè el Final Draft és molt car.

Fer servir aquesta plantilla que van dissenyar els dinosaures està molt bé però amic, ets un desfasat. Existeix un programa per les rates estalviadores com tu: Celtx! Cómode, intuïtiu i infinitament més ràpid que la maleïda plantilla. Tota la info aquí.

 

5.Cert, celtx és el millor programa del món.

Fals. És només el millor programa gratuït. El millor programa del món és el Fade In, millor que el Celtx i millor que el Final Draft… I PER NOMÉS 50 DÓLARS. Tot el que li falta al celtx ho té el Fade In. Va ser importat al nostre territori pel -gran- Daniel González i el seu ús s’expandeix com la pesta. Tota la info aquí.

 

6.Els guionistes han de treballar a casa.

Mira, no ho sé, però AQUÍ l’Anna Manso i l’Ivan Mercadé tenen una conversa d’allò més interessant sobre el tema (parlen, en general, de la gestió d’equips de guió).

 

7.El GAC és molt car pels serveis que dóna.

Tres coses: 1.Em faràs entrar en el debat de què és car i què no per acabar sent demagògic? 2.Quan pagues la quota del GAC no estàs pagant uns serveis sinó una lluita. Aquesta lluita per la difusió, visibilitat i defensa del col·lectiu té uns costos de gestió que, òbviament -i desgraciada-, no pagaran ni els productors, ni els canals, ni els espectadors. 3.Si ets cabut i igualment creus que el preu s’ha de justificar amb els serveis i tot i així dius que és car suposo que has suspès les matemàtiques: Només amb una consulta al nostre advocat ja estàs guanyant diners. Si hi sumes els seminaris, les masterclass, el pitching forum i les moltes altres activitats que duu a terme el càlcul et surt nivell “jackpot”.

 

8.Aprofitaràs les vacances per treballar en aquella idea que fa mesos que tens al cap.

Tu i jo sabem que això no passarà. Prou ja de plans utòpics.

 

9.Tu l’escrius i jo moc el projecte sense haver-te pagat. Si surt els dos guanyem. Si no surt els dos perdem. És just.

Fals i suposo que no cal que m’esforci a rebatre-ho. Ah, i tinc un regal per tu → AQUÍ

 

10.Els guionistes són éssers asexuals.

Per l’amor de déu, doneu-me una oportunitat per desmentir-ho. Només una!

Eduard Sola

About Eduard Sola

He escrit varis llargmetratges com "Barcelona nit d'estiu", "...nit d'hivern" o "María (y los demás)". També alguna sèrie com "Quatre amics i mig", "Cites" o "Sé Quién Eres". Quan dic "com" no vull dir que he escrit pel·lis i sèries "similars a" sinó que realment he escrit aquestes coses. No fotem.